jennieeedstrom

Alla inlägg under mars 2011

Av Jennie - 28 mars 2011 21:39

  

Malva, mitt hjärta, mitt allt.



























Av Jennie - 24 mars 2011 18:39

För er icke-hästintresserade människor:

Tjaa :) Idag har jag haft idrott, arobics (haha,stav) aaaasjobbigt :D Sen hae jag NO och jag labbade med Niklas W :P Vi var kööng ! "vi avstår gärna från att svara på den här frågan, tack" Jag på genomgången efter. Jörgen: Jennie och Niklas, vad fick ni ? Vi: Vi avstår gärna från att svara på den frågan, tack. Jörgen: jahha.

Nästa gång; Jörgen *tittar på mig och niklas* Jag: PASS! Jörgen: Pass? Jaha, okej då...

Haha, KÖNG !

Efter NO:n hade vi SO heeela eftermiddagen .__. Fasst vi fick klippa och klistra hela lektionen så :D


För höästintresserade:

Red Lektion på världens bästa Loke igår (för er som inte vet är han 1.83 cm hög) ! :D Det var jättehärligt, jag fick jobba rejält :P Eftersom att vi inte får hoppa i ridhuiset pga underlagsbyte (skriver mer om det sen) red vi över bommar ´med bestämt antal galoppsprång,  och gjorde lite skänkelvikning och sånt :) Loke är asrädd för bommar, han är väldigt markskygg, så det var bara jag som hoppade över bommarna, som inte ens var upphöjda! xD ´


Jag red ut på Malva idag som den idioten jag är :') ett tag trodde jag att både jag och ponnyn skulle blåsa iväg! :P Paddocken var bara elt isig och Malva har inte bakskor så där kunde jag inte rida. Ridhuset har vi äntligen bytt underlag i, så det är riktigt fräscht där inne nu :') Men eftersom att det är väldigt nytt, så är det också väldigt djupt. Jag har bara en b-ponny, och hon snubblar fram därinne. Känns som att rida i tre meter djupsnö ungefär ! Men när jag red på Loke så kändes det knappt :P  Konstigt, fast ändå inte, jag turas om att rida stallets minsta och största xD Imorron hoppas jag att padockens is har tinat fram och att det inte blåser så mycket, för det är riktigt jobbigt :P


 

Av Jennie - 22 mars 2011 16:20

Tjobre ;) nu har jag bestämt att jag ska börja blogga riktigt. Anledningen till att jag inte orkar blogga är för att jag har ett liv, utan datorn xD jag har städat lite på mitt rum idag :D det tycker jag är jätteduktigt! Det blåser väldigt mkt idag, det är inge roligt att rida då :( jag ska ta och gå till stallet och pyssla med Malva och sen så får vi se, det kanske slutar med att jag rider ändå ;) ring/messa gärna 0736221922 :Dbyyyyyyeeee <3

Ovido - Quiz & Flashcards